Metody wspierania dobrostanu psychicznego i zapobiegania zespołowi wypalenia.

Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto chciałby:
– zrozumieć mechanizm powstawania emocji, nauczyć się rozpoznawać go u siebie i nim kierować,
– dowiedzieć się jak zmieniać niezdrowe nawyki emocjonalne,
– nauczyć się wprowadzać trwałą, zdrową zmianę w jakości życia,
– poznać sposób na kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem w życiu osobistym i zawodowym,
– dowiedzieć się o zastosowaniu technik Racjonalnej Terapii Zachowania w terapii, pomocy psychologicznej, coachingu, zarządzaniu ludźmi ,opiece i pracy z dziećmi, a także w życiu osobistym
Plan szkolenia:
1. Podstawy, źródła i założenia Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ).
2. Jakość życia – definicja i czynniki kształtujące
3. Model ABC emocji.
4. Powstawanie nawyków myślowych.
5. Koncepcja zdrowego myślenia.
6. Zdrowa semantyka.
7. Technika Pracy z Przekonaniami.
8. Praktyczne zastosowanie RTZ w różnych obszarach np. lęk, złość, niskie poczucie wartości, poczucie winy, poważna choroba somatyczna.
9. Zespół wypalenia zawodowego – przyczyny, objawy i profilaktyka.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter interaktywny: pokazuje przebieg realnej pracy ze sobą lub klientem, a nie tylko zapoznaje z teorią i zapisem technik! Będzie prowadzone w formie warsztatowej w małej grupie, która jest bardziej efektywna i pozwala na natychmiastowe stosowanie i ćwiczenie zdobytej wiedzy. Nacisk podczas szkolenia zostanie położony na zdobycie praktycznych umiejętności, które uczestnik będzie mógł od razu wykorzystać w swoim codziennym życiu i pracy zawodowej.
Formy pracy warsztatowej: mini wykłady, bezpośrednia praca trenera z przekonaniami uczestników, dyskusja grupowa, case study, praca zadaniowa samodzielna i w małych grupach, sesje pytań i odpowiedzi.
Co obejmuje szkolenie?
Szkolenie jest zorganizowane w wymiarze 16 godzin szkoleniowych w ciągu dwóch dni (szkolenie odbywa się w godzinach 8.30 – 15.00 każdego dnia).
Każdy uczestnik otrzyma:
- materiały szkoleniowe (skrypt, formularze, materiały do pracy ze sobą i klientami)
- książkę „ABC Twoich Emocji” Maxie C. Maultsby Jr., Mariusz Wirga, Michael De Bernardi
- certyfikat ukończenia szkolenia.